Direktlänk till inlägg 2 juni 2013

Why does it hurt....

Av Andersson - 2 juni 2013 21:25

Oj oj oj. Har kommit fram till att jag måste börja skriva på den här fantastiskt fina sidan (blogga) lite oftare. Känner att jag måste återfinna förtroendet för mina fans där ute i världen. Så det är inte för att jag har tråkigt som jag skriver här, utan för att jag vill....jag har bokat in i min kalender. Mellan 22-22-30 ska jag skriva för mina beundrare. Sen att jag sitter i en by, regnet öser ner, o när jag tog en promenad på byn så fanns det inte en endaste liten person i närheten, vare sig Österrikare, Kines eller Korean. Det har inget med detta att göra, utan jag gör det för DIN skull.


Vad jag skrivit i mina (läs mitt) tidigare inlägg har jag ingen större koll på. Men har för mig att jag sa ngt om en bild...den kommer inte. Allt med bilder gör mig deprimerad....min kamera på mobilen har gått sönder. Så redan nu kommer jag med dagens första tips. Om ni tar alla tips jag ger er och lever efter dessa så kommer det gå bra för er här  i livet. Så dagens första tips (kan även bli dagens sista, ingen vet förrän jag slutat skriva). När man vandrar i regn är det bra med regnskydd på ryggsäcken man har med sig. Av den enkla anledningen att annars blir ryggsäcken blöt och även sakerna i ryggsäcken. Jo, jag hade ett skydd för ryggsäcken. Men vad många kanske inte tänker på är att om det blir blött innanför skyddet så stannar vattnet kvar där och man har en liten sjö i botten av regnskyddet. Så dagens tips är att håll torrt innanför. Tar man sen en mobil och lägger den i botten av väskan, för man kanske tänkte som så att där blir det ju blött sist.....ifall regnskyddet inte är så bra.Tanken var bra, men har man då ett regnskydd av bra kvalitet kan det bli som så att telefonen får ta sig ett litet bad, och tydligen klarar inte kameran av detta. Och vad värre är är att appen "mirror" inte heller fungerar efter detta. Så nu kan jag inte längre se mig i spegeln när jag vaknar på morgonen, utan måste kliva upp ur sängen innan. 


Vad har hänt sen senast.....lite svårt att svara på då jag inte riktigt kommer ihåg när senast var. Men jag har bestigit ett berg. Enligt en Österrikare jag pratade med så var det världens 3e högsta, efter M.E och K2. O min tyska är felfri, så inga missförstånd kan finnas. Min tyska är tom så pass bra att folk jag pratar med inte ens tycker jag behöver träna ngt,utan de ser istället ett tillfälle för dem att träna på sin engelska. Om jag ska utvärdera min tyska själv så är det ju världsklass, kanske att jag har lite av en sydtysk dialekt, har ju varit en del i Berlin. Men riktigt bra är jag, har gjort mig förstådd varje samtal...... Men ett språkgeni har man ju alltid varit. Undrar vilket språk man ska lära sig nu. Svenksa, engelska, tyska, norska, danska är ju flytande. Ja, här ner i Österrike flyter ju allt..... Men jag tog som sagt berget på rekordtid. Typ 2,5 timmar från basecamp upp till toppen. Inget som rekomenderas för er otränade.....utan jag kan svara för alla otränade att det känns i benen. Men utsikten var magnefik, dock inte när jag var där, för då yrde snön och det var dimma och jag såg inte ett skit. Men jag använde fantasin och tänkte att det nog var väldigt vackert. Precis samma fantasi som när jag tittar i min icke fungerande app varje morgon....


Tror jag berätta om att vi har haft en regnskur här nere sen jag kom......och vi har fortfarande bara haft en regnskur.......4e dygnet! Tydligen kaos här i landet. Vägar är avstängda, och det har kommit 2 månaders nederbörd på 4 dagar. Och för er som undrar så är jag kvar i Österrike och inte på västkusten. Blir nog kvar ett tag oxå. Även om jag precis fick höra att det går att ta sig tillbaka till Salzburg.............so Salzburgh here I come. Tydligen svårare att ta sig därifrån, so Salzburg there I stay.  Men men, det löser sig. Skulle jag bli kvar här ngn månad går det ingen nöd på mig. För här är allt på topp,och snart sitter V75an,och igår drog jag in 21kr på styrktipset, och sköter sig nu bara USA och England så kommer det in ytterligare pengar på kontot, lutar tom åt 3 siffrigt,  så pengar finns det gott om. Dock lite besviken att det inte fanns ngn Ringes i väskan när jag satt där på toppen. Min packare hade inte lyckats till 100 %. Så nu finns det en öppning till att packa och bära mina väskor. Kan bjuda på gratis lunch...ibland. 


Ska till Zell am see på tisdag. Tydligen det värst drabbade området. Alla vägar dit (och från) är avstängda. Både bil och tåg. Har dock med mig badbyxorna, så kanske blir till att leta fram dem ur väskan. Men solen är på g.....o jag har bokat hotell där nere. Så jag litar på att jag tar mig dit på ngt sätt. Hotellet struntar jag väl egentligen i, men jag vill dock ha min gratis frukost!


Som ni märker så skiner jag ikapp med solen. Har även använt min AIK termos. O den kan bära sina AIK emblem med stolthet även i år. Precis som AIKs backlinje släpper den inte igenom mkt och serverar med värme. 


Nä, nu är min bloggtid över för denna gång. 30 min försvinner snabbt när man har roligt och de tar slut även efter ett tag när man sitter här och skriver. 


Men först måste jag gnälla lite på svenska fotbollsfansen. När vi möter Argentina och England i träningslandskamper, så vallfärdar folk till arenan.....för att se en sömnig Messi och en gammal Rooney typ. Men när det gäller, alltså Färöarna, då stannar folk hemma. Nu förstår jag varför All star matcher säljs ut. Eller nä, jag förstår inte. Idrott ska gälla ngt (om det inte är beachvolly damer) för att vara roligt. Så nu får ni 2 alternativ. 1. Sluta att gå helt och hållet 2. Gå på både och. Nu vet ni!!


Ps. Anledningen till att Rubriken var Why does it hurt var för att jag tänkte svara på Darins fråga varför det gör ont när det regnar. Men det får vänta. Dök upp så många andra intressanta ämnen i mitt huvud när jag satte mig här, så det hanns inte med. För kl 22.30-23.08 står det läsning av bra bok på schemat. 


Men det är som så att blåser det samtidigt så kommer regndropparna med en väldans fart mot ansiktet och då gör det ont...... (snacka om att jag band ihop rubriken och avslutningen fint). Är det ngn som vill anställa mig som frilansande journalist så är det bara att höra av er. 



 
 
Ingen bild

f

3 juni 2013 06:14

Värmerekord i Tromsø för tiden.

 
Ingen bild

redaktionen

3 juni 2013 13:52

Glad att du oxå får vara med om rekord......djävligt glad för din skull

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 17 juni 2013 17:49

Sitter på min bakgård. Jo, det är min, för det är här jag bor nu. Imorgon bor jag inte här, o då är det inte min bakgård längre. Har nu surfat slut på det jag orkar surfa på, så  då tar man fram bloggen. Jag vet, jag hatar mig själv. Men att sitta hä...

Av Andersson - 14 juni 2013 22:35

Fan, vad jag älskar mat. Har precis varit på den bästa restaurangen under de här 3 veckorna här bland bergen, o helt klart topp 5 i mitt 23 åriga liv. Redan igår tänkte jag ge den högsta betyg, dvs 4 prinsar (lite bättre än 3 michelin (hur det nu ...

Av Andersson - 12 juni 2013 23:13

10 timmar kvar till starten....ca. Beror ju på om jag känner för att gå upp när klockan ringer samt om det regnar eller inte. Men allt tyder på strålande sol och en härlig tur. Men måste redan nu säga att jag är besviken. Grossglockner är 3798 m h...

Av Andersson - 12 juni 2013 09:14

Jaha, dax igen. Ytterligare ngn dag till ända. Om jag minns rätt så var jag på väg till Zell am See senast jag skrev. Eller typ dagen innan. Jag kom dit. Behövde bara säga vem jag var så fixa österrikiska tågpersonalen detta (En gitarr och Catch the ...

Av Andersson - 30 maj 2013 23:54

Då var det dax igen. Tänkte det var på tiden för mig att börja berätta om mina fantastiska upplevelser. Vet att det är många som har saknat mina ord, och du som inte gjort det behöver ju inte läsa denna fantastiska text. Den här bloggen har såklart e...

Presentation

Jag gör inte många knop, men ni, ni sliter för att bli som jag......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards