Direktlänk till inlägg 12 juni 2013

No picture.....

Av Andersson - 12 juni 2013 09:14

Jaha, dax igen. Ytterligare ngn dag till ända. Om jag minns rätt så var jag på väg till Zell am See senast jag skrev. Eller typ dagen innan. Jag kom dit. Behövde bara säga vem jag var så fixa österrikiska tågpersonalen detta (En gitarr och Catch the moon). Blev lite byten, men utan problem tog jag mig dit. Vackert är ordet jag beskriver detta ställe med. Nu har jag på ngt sätt hamnat i Mynchen (orkar inte ta reda på hur jag ska skriva det tyska y:et). O hur jag hamna här är en lång historia, så den vill jag inte tråka ut er med, så den kommer i mina memoarer istället. Vill ju försöka få allt så kortfattat som möjligt här, utan en massa långa historier utan ngt vettigt att komma med..... Så idag har jag haft en dag här. Bor på typ Kumla (man får vad man betalar för), det är såhär jag tänker mig ett svenskt fängelse. Dock inga galler för fönstren (även om jag nog inte haft ngt emot det), samt att det är jag som låser ute folk. Men så var det oxå billigast i Mynchen, och centralt. Inte bara dåligt dock, strippklubbarna har man även direkt utanför entren. Det bästa med hotellet är nog skylten utanför, på den såg det ganksa mysigt ut, men det intrycket försvann snabbt. Men skulle bara vila upp mig här en dag, imorgon tar jag buss, tåg, buss, tåg, buss, promenad, tåg, och buss till Österrike igen. För nu börjar uppladdningen. Har läst in mig på Grossglockner road. Vet var det är bäst att rycka (ifall det är fler cyklister ute). Vet åtminstone var vägen börjar, o sen är det nog bara att kolla uppåt. Tyvärr kolla jag även in en beskrivning av vägen. Jag hade ju en liten tanke att det skulle nog kunna vara ganska lugnt, men nu börjar jag tvivla lite, absolut bara lite. Orden som användes var som bäst demanding (typ 1 ggn), annarst tyckte jag det vimla av orden extremly demanding. Men på torsdag smäller det. Ska vara plussgrader där uppe då, och strålande sol. Så imorgon blir det en lätt joggingtur för att bli av med den sista promillen, onsdag tänkte jag göra en liten cykeltur. Hitta en cykel som verkar bra, o försöka komma på hur man gör (tror det var ett år sedan jag cykla senast). Nog för jag ganska ofta är ute och cyklar, men oftast utan cykel.....

Sen på torsdag så packar jag solglasögonen och en öl o beger mig uppåt.......Borde ju inte ta mer än 3-4 timmar att ta sig upp och ner så ngn matsäck ska inte behövas, där kan jag nog spara ngr minuter, det räcker ju med att man väger 75kg själv. Känner mig riktigt stark... Självklart blir det en gul tröja, så folk förstår att jag leder!


Regnet är borta nu åtminstone. Inte från vägar och räls, men kommer nästan inget från luften. Så tror tom att man kan ha fått lite färg på vandringarna (eller löpturerna uppför bergen som nog många skulle kalla det). Går riktigt fort uppför. I Zell am See blev jag känd som The Swedish Mountain Goat...


Nu sitter jag på tåget mot Bruck-Fusch eller ngt sådant. Tror jag är i tyskland fortfarande, men misstänker att den väntande gränspolisen kommer strormandes snart. O där såg jag en skylt med österrike på, så nu är jag nog där.


Natten i fängelsehålan gick fint. Vet att det finns folk som är imponerade över mina hotellval ibland, och det där var verkligen vad man skulle kunna säga var ett ”hotell”. Är bara glad att det inte var ngt som rörde sig på ”hotell”rummet. Still......you get what you pay for.


Är en fin dag annars. Såg att Hammarby tappa en 2-0 ledning till 2-2. Känns lite extra skönt när de förlorar poäng på ett sådant sätt.


Sitter som sagt på ett tåg nu och har det skönt. Igår hitta jag en perfekt resaturang. Inte en turist i närheten. Inte ett engelskt ord på menyn, det är så det ska vara. Man har inte en aning om vad man beställer, eller lite visste jag ju, för ngt tyskt ord känner man ju faktiskt till. Men mkt blir en överraskning. Lite halvtaskigt ställe med mycket karaktär. Det är där man får den bästa och mest prisvärda maten. Gillar inte det där perfekta som ska vara hela tiden. Bättre med ställen med karaktär. Lite halvflummig service. Inte de vita dukarna, de perfekta stolarna, de mkt stiliga glasen, den fantastiskt fina servetten, serveringsfolk som inte kan le (eller ett stort påklistrat), allt ser så fint ut......men säger inte ett dugg. Men nuför tiden ska ju allt vara perfekt. Se bara på musiken. Man ska ha det perfekta ljudet, artisterna törs knappt ens sjunga live längre ifall deras röst inte är på topp för dagen. Då är det bättre att mima. Musik ska inte vara perfekt heller. Framförallt inte rock. Därför saknar jag nu min LP spelare......a lot. Sen finns det ju så mkt annats som ska vara perekt. Tex så ska man ha en ny telefon när det kommer.....inredning...kläder....... Ingenting räcker med att det fungerar, allt ska vara så perfekt. Sen finns ju mkt som är betydligt bekvämare om det är bättre, o då är jag med i det hela. Så jag vill inte helt o hållet gå tillbaka i tiden.... O nu när ni läser det här förstår jag att ni har en fråga. Om jag inte gillar saker som är perfekta, hur jag då står ut med mig själv?? Det är knappt.....Men strunt i det där nu.


Nu ligger jag helt plötsligt i sängen på mitt lilla hotell. Dax att släcka lampan o somna in och börja den mental uppladdningen. Jag kan cykla.......fort.


Förstår att det är många som undrar hur det ska gå på torsdag. Så jag ska försöka komma med en liten kortare rapport imorgon oxå. Kan säga att om det känns som det gjorde under dagens löptur........då blir det en jobbig dag.


God natt boys and girls and the rest of you.


Ps. Wifi:n når inte in på rummet. Så därför kommet detta inte att skickas nu. Vill inte ut och göra grannarna avundsjuka med denna vältränade kropp. Utan kommer publiceras onsdag morgon. Men se till att komma till jobbet nu folk. Lovar att mitt inlägg finns kvar även till 10 fikat, eller efter första golfturen (för er med ”kontorsjobb”).


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 17 juni 2013 17:49

Sitter på min bakgård. Jo, det är min, för det är här jag bor nu. Imorgon bor jag inte här, o då är det inte min bakgård längre. Har nu surfat slut på det jag orkar surfa på, så  då tar man fram bloggen. Jag vet, jag hatar mig själv. Men att sitta hä...

Av Andersson - 14 juni 2013 22:35

Fan, vad jag älskar mat. Har precis varit på den bästa restaurangen under de här 3 veckorna här bland bergen, o helt klart topp 5 i mitt 23 åriga liv. Redan igår tänkte jag ge den högsta betyg, dvs 4 prinsar (lite bättre än 3 michelin (hur det nu ...

Av Andersson - 12 juni 2013 23:13

10 timmar kvar till starten....ca. Beror ju på om jag känner för att gå upp när klockan ringer samt om det regnar eller inte. Men allt tyder på strålande sol och en härlig tur. Men måste redan nu säga att jag är besviken. Grossglockner är 3798 m h...

Av Andersson - 2 juni 2013 21:25

Oj oj oj. Har kommit fram till att jag måste börja skriva på den här fantastiskt fina sidan (blogga) lite oftare. Känner att jag måste återfinna förtroendet för mina fans där ute i världen. Så det är inte för att jag har tråkigt som jag skriver här, ...

Av Andersson - 30 maj 2013 23:54

Då var det dax igen. Tänkte det var på tiden för mig att börja berätta om mina fantastiska upplevelser. Vet att det är många som har saknat mina ord, och du som inte gjort det behöver ju inte läsa denna fantastiska text. Den här bloggen har såklart e...

Presentation

Jag gör inte många knop, men ni, ni sliter för att bli som jag......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards