Direktlänk till inlägg 12 juni 2013

.........

Av Andersson - 12 juni 2013 23:13

10 timmar kvar till starten....ca. Beror ju på om jag känner för att gå upp när klockan ringer samt om det regnar eller inte. Men allt tyder på strålande sol och en härlig tur. Men måste redan nu säga att jag är besviken. Grossglockner är 3798 m högt (som nog alla vet....eller åtminstone borde veta, själv har jag alltid vetat det....)! Så jag hade då räknat med en 48 km lång uppförsbacke till typ toppen. Ok, toppen kanske kan bli svårt att nå med väg, men åtminstone en bra bit över 3000 meter. Men icke. Österrikiska turistnäringen har lurat en stackars svenska turist. Kommer endast att få komma ca 2600 m upp över havet. Och högsta punkten når jag efter ca halva sträckan. Sen är det bara värsta pensionärssträckan......med ngn uppförsbacke o nedförsbacke över en kulle eller så. Funderade ett tag på att hoppa av, men inser att då skulle alla tro att jag gjorde det av andra anledningar, samt att det inte finns så jättemkt att göra här i området o jag har bokat ngn natt till på mitt riktigt trevliga pensionat/hotell eller kalla det vad ni vill. Så, might as well go up there. Men nu känns det mest som en söndagsutflykt......eller ngt i den stilen.


Uppladdningen har dock varit riktigt bra. Hoppade över cyklingen idag, ville inte slita på cykelmusklerna i onödan. Men jag kollade upp var jag kan fixa en cykel, har dock inte kollat om jag har ngr cykelmuskler. Så det blev en liten promenad här och var. Skulle bara bli här, men om man gör en karta där det ser ut som att en cykelled är ett vattendrag, då hamnar man inte alltid där man vill...... Blått är vatten!!!!! Ville som sagt inte slita ut mina (ev.) cykelmuskler. För ibland lär även Stefan av sina misstag. För ett tag sedan skulle han få sällskap uppför en backe på en onsdag, och det var typ måndag. Så då tänkte Stefan att han under måndagen och tisdagen kunde kolla vilket av bergena som har bäst vandring. Så på måndag hoppade han upp på ena, och på tisdag näsa. Så när onsdagen kom mådde vissa muskler lite sämre.....men sån tur va blev onsdagens tur inställd. Så för att inte göra om det misstaget lät han cykeln vara ifred idag och lät vandringsmusklerna jobba, för imorgon får de vila. Och nu på kvällen har det blivit lagom många öl, så går något fel är det inte pga uppladdningen. Utan kommer då skylla på cykeln. Har även kollat om man kan cykla fel, och det ska inte vara möjligt enligt turistinfon......men de kanske lurar en stackars turist igen.


(O nu sätter ni på turistens klagan o lyssnar på den innan ni sedan fortsätter att läsa)


Nä, nu får det räcka. Dax o gå ut o ladda upp det här.


Kom ju på att jag glömde det som faktiskt irriterar mig när det gäller perfekt. Och det är såklart inom fotbollen. Tydligen klarar inte svenska spelare av en grästuva längre, utan nu ska det vara konstgräs överallt. Det får inte finnas en jordfläck, en grästuva, en straffpunkt som är utsliten eller ngt. För allt ska vara perfekt, och då lägger vi in konstgräs. Men på konstgräs spelas inte fotboll, fotboll spelas på gräs. Nä, kasta ut lagen som inte har gräs på sina hemmaarenor. Kan man som Elfsborg lägga 8 miljoner (enligt osäkra källor) på en spelare borde man ha råd att köpa lite gräsfrön oxå samt anställa en kille som vattnar ibland. Fast nu ligger det ju på västkusten typ.....så ngn som drar över en presenning ibland. O i norrköping går det tydligen fint med gräs när dam EM spelas....så varför inte annars (tänkte göra en jämförelse mellan damfotboll o norrköping här, men vill inte uppröra mina kvinnliga läsare). Kan ha lite förstående för Sundsvall o lag ännu mera norröver. Där är det ju vinter typ 11 månader om året. Tacka vet jag basketen, där de hota med att kasta ut Uppsala om de inte la in trägolv. Så ngt sådant borde svff göra. Ge dem 1,5 år på sig att fixa gräs eller kasta ner dem ngn division. Vill jag se folk springa på en plastmatta kollar jag på innebandy. Och det där är det jag irriterar mig på här i livet........borde kanske läsa annat än sportsidorna........ Men jag gillar den rosa färgen.


O skulle det gå för fort (på väg upp eller ner) så att jag missar en kurva så får ni gärna komma och hälsa på mig på mig på sjukan. Ta med sportbladet......o lite godis i stora mängder. För helt bergsäker på att det kommer gå bra är jag inte....men det gör det bergis. Tack o hej. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 17 juni 2013 17:49

Sitter på min bakgård. Jo, det är min, för det är här jag bor nu. Imorgon bor jag inte här, o då är det inte min bakgård längre. Har nu surfat slut på det jag orkar surfa på, så  då tar man fram bloggen. Jag vet, jag hatar mig själv. Men att sitta hä...

Av Andersson - 14 juni 2013 22:35

Fan, vad jag älskar mat. Har precis varit på den bästa restaurangen under de här 3 veckorna här bland bergen, o helt klart topp 5 i mitt 23 åriga liv. Redan igår tänkte jag ge den högsta betyg, dvs 4 prinsar (lite bättre än 3 michelin (hur det nu ...

Av Andersson - 12 juni 2013 09:14

Jaha, dax igen. Ytterligare ngn dag till ända. Om jag minns rätt så var jag på väg till Zell am See senast jag skrev. Eller typ dagen innan. Jag kom dit. Behövde bara säga vem jag var så fixa österrikiska tågpersonalen detta (En gitarr och Catch the ...

Av Andersson - 2 juni 2013 21:25

Oj oj oj. Har kommit fram till att jag måste börja skriva på den här fantastiskt fina sidan (blogga) lite oftare. Känner att jag måste återfinna förtroendet för mina fans där ute i världen. Så det är inte för att jag har tråkigt som jag skriver här, ...

Av Andersson - 30 maj 2013 23:54

Då var det dax igen. Tänkte det var på tiden för mig att börja berätta om mina fantastiska upplevelser. Vet att det är många som har saknat mina ord, och du som inte gjort det behöver ju inte läsa denna fantastiska text. Den här bloggen har såklart e...

Presentation

Jag gör inte många knop, men ni, ni sliter för att bli som jag......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards