Direktlänk till inlägg 17 juni 2013

Stefan, we are sorry, why dont you come on home....we are worried

Av Andersson - 17 juni 2013 17:49

Sitter på min bakgård. Jo, det är min, för det är här jag bor nu. Imorgon bor jag inte här, o då är det inte min bakgård längre. Har nu surfat slut på det jag orkar surfa på, så  då tar man fram bloggen. Jag vet, jag hatar mig själv. Men att sitta här o skriva med en påse chips i ena handen o en Becks i andra  är ganska trevligt. O lite musik såklart i högtalarna.  O hur jag skriver med en öl i ena o chips i andra handen kan ni ju fundera på........funderat klart.....min slav såklart. Befinner man sig i de här mindre utvecklade länderna så gör man ju som folket runt omkring en....o den här gången skaffa jag mig en slav. 


Ok, dax att utvärdera den här resan:


Resans bästa: Jag hitta min colaflaska med Stefan på. Egentligen därför jag är här

Sämsta: Österrikarnas försök att lura på mig öl blandat med sprite, vin mm mm, o jag gick på det varje gång...

Nyktra skratt: Tanten som förklara att det inte gick att komma bort från turisterna i Wien, they are everywhere....(I know that, and I hate you all!!!!!)

Fulla skratt: Kommer jag inte ihåg

Bästa tågresa: När den snygga brunetten satt bredvid mig

Sämsta: För alla andra den till Wien när jag satt där#


#I början tar man ett klädesplagg som inte används, nästa gång luktar man lite på dem o tänker att den luktar inte så illa, o nu på slutet har det blivit. Va fan, den t-shirten funkar, luktar inte överdjävligt.....har dock tvättat en tröja inför flyget imorgon. Får väl se om det hjälper när man nog är tvungen att bära shorts oxå....


Bästa kompis: Molgam

Godaste ölen: Alltid den första


Ok, orkar inte längre. Men jag har en grym tur att jag är så trevlig, för då har jag alltid en trevlig person att prata med. Kan ju tänka mig hur tråkigt många andra  skulle ha det att resa ensam.......


Nu säger ryktet att jag ska ut o jobba snart igen.....lita aldrig på ryktet, det är en helg kvar o med varje helg kommer en chans att vinna miljonerna......Känns som det är min tur till helgen. 


Blir ingen bild den här gången heller. Orkar inte ta tag i detta nu. Lär inte vara svårt, men lättare att låta bli. O varför göra ngt idag som jag kan göra ngn anna gång. 


Ok, vet att jag kan ha gnällt på Österrike lite ibland. Men det ska jag sluta med. Österrike är bäst. Att alla turister kommer hit är ju inte deras fel. Men man skulle kunna likna turister med myror typ. O hela Wien är en myrstack....djupt djupt.....jag vet. Förstår att det inte är helt lätt att ta till sig dessa ord för alla. Men va fan, det är lika lätta att kliva i en myrstack o inte kliva på en myra som det är att vandra på Wiens gator utan att kliva på en kines (eller liknande, o då menar jag korean, japan mm mm, och då inte enbart för att de är korta). Sån tur är har jag hitta vissa obebodda delar i myrstacken där jag kännt mig som hemma. Men nu känner jag att det är dax att lämna detta ämne. Myror....turister....myrstackar.....Wien....I am lost. 


Annars ett suveränt land! Helt klart det bästa lander jag besökt den här ledigheten....Men även i Österrike finns det ju toppar o dalar.......


Jaja, imorgon blir mitt hem åter igen Uppsala. Om jag inte missar planet....går typ grymt tidigt....tror det är 08.30. 

Får väl sova på planet.... O jag kan checka in väskan på tågstationen i Wien. Österrike :) Ok, tänker ni, det är ju hur vanligt som helst. Inte för mig som kanske oftast inte flyger med de mest välrenomerade (?) bolagen i världen. Ibland kännse det som man får lämna väskan på planet själv om man vill ha den med. But it takes me where I want to go. O det är allt som spelar ngn roll. Om jag får en GT på planet eller ej kvittar. 


Jaja, nu börjar datorn gnälla över att batteriet inte är på topp. Tur att jag är det då. Nu ska jag ut o få mig lite mat. O så måste jag nog lämna innergården. Tydligen har de en restaurang här på hotellet. Har fått lite blickar när jag sitter här med min egna öl o min tröja hängandes på tork o musik på full volym. Fast inte riktigt lika många blickar som jag fick på tåget till Wien. Vet inte om det enbart var för att jag lukta illa eller om det var för att jag verkligen lyckats med håret den dagen......


Vi hörs nästa gång jag har lite tid över o inget annat för mig......eller hörs o hörs. Jag hör inget alls, men det kommer att komma lite mer text här då åtminstone. Tur för er att jag har ett tråkigt liv så att jag kan glädja er alla där ute istället.........(o ni som sitter o läser det här.......jaja, ska inte säga ngt om hur erat liv är....)


/Prinsen (tänkte börja kalla mig det på riktigt nu, så att jag kan köra gratis i bussfilen)










 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andersson - 14 juni 2013 22:35

Fan, vad jag älskar mat. Har precis varit på den bästa restaurangen under de här 3 veckorna här bland bergen, o helt klart topp 5 i mitt 23 åriga liv. Redan igår tänkte jag ge den högsta betyg, dvs 4 prinsar (lite bättre än 3 michelin (hur det nu ...

Av Andersson - 12 juni 2013 23:13

10 timmar kvar till starten....ca. Beror ju på om jag känner för att gå upp när klockan ringer samt om det regnar eller inte. Men allt tyder på strålande sol och en härlig tur. Men måste redan nu säga att jag är besviken. Grossglockner är 3798 m h...

Av Andersson - 12 juni 2013 09:14

Jaha, dax igen. Ytterligare ngn dag till ända. Om jag minns rätt så var jag på väg till Zell am See senast jag skrev. Eller typ dagen innan. Jag kom dit. Behövde bara säga vem jag var så fixa österrikiska tågpersonalen detta (En gitarr och Catch the ...

Av Andersson - 2 juni 2013 21:25

Oj oj oj. Har kommit fram till att jag måste börja skriva på den här fantastiskt fina sidan (blogga) lite oftare. Känner att jag måste återfinna förtroendet för mina fans där ute i världen. Så det är inte för att jag har tråkigt som jag skriver här, ...

Av Andersson - 30 maj 2013 23:54

Då var det dax igen. Tänkte det var på tiden för mig att börja berätta om mina fantastiska upplevelser. Vet att det är många som har saknat mina ord, och du som inte gjort det behöver ju inte läsa denna fantastiska text. Den här bloggen har såklart e...

Presentation

Jag gör inte många knop, men ni, ni sliter för att bli som jag......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards